عسل

شناسایی عسل طبیعی اصل

عسل طبیعی اصل

هنگامی که زنبور عسل شهد گل های گیاهان مختلف را جمع آوری می کند تا در نهایت عسل تولید شود. برخلاف آن اگر به جای شهد گل از شکر برای تغذیه ملکه زنبور عسل استفاده شود، نام آن دیگر عسل نیست. دو اصل وجود دارد که بر کیفیت عسل تاثیرگذار است در ابتدا طبیعی و اصل بودن و کیفیت مناسب برای مشتری می باشد. تشخیص اینکه عسل طبیعی اصل خریداری کنید برای اکثر مصرف کنندها اهمیت بالایی دارد.

اضافه کردن و وجود ناخالصی در مواد غذایی به زمان قدیم باز می گردد که در زمینه های مختلف صورت می گرفته. البته در جوامع امروزه به علت گسترش شهر نشینی روش های تقلب در مواد خوراکی افزایش پیدا کرده. متاسفانه در کشور ما از روش های متقلبانه در تولید مواد غذایی مانند عسل استفاده می شود.

را ه های تشخیص عسل طبیعی اصل از عسل تقلبی

همانطور که می دانید تشخیص اصل و تقلبی بودن عسل برای مردم سخت است. چرا که فکر می کنند تنها راهی که به طور دقیق نشان دهنده ناخالی عسل است. آزمایشگاه های مواد غذایی می باشد که این تصور کاملاً درست است.

  •  مهم ترین اصل برای تشخیص عسل طبیعی این است که از فروشگاه معتبر و با سابقه مانند فروشگاه مواد غذایی شکپوی خرید نمایید.
  • تشخیص طبیعی بودن عسل از روی مزه نیز امکان پذیر است، وقتی عسلی که از شربت شکر بوجود آمده است را مزه کنید، فقط مزه شیرینی احساس می کنید ولی مزه عسل طبیعی به جز شیرینی دارای طعم مطلوب عسل که از شهد گل های مختلف ایجاد شده است نیز می باشد.
  • تشخیص طبیعی بودن عسل از رایحه عسل نیز امکان پذیر است. اگر بعد از مدتی که درب ظرف عسل بسته است آن را باز کنید بوی قوی عسل طبیعی را متوجه خواهید شد.
  • در بسیاری از نقاط دنیا نحوه تشخیص طبیعی بودن عسل شکرک است، شکرک نشان دهنده سلامت عسل است. البته باید توجه داشته باشید که عسل شکرک زده باید دارای بافتی نرم باشد و نباید روی زبان حس شود.
  • حلالیت عسل نیز به شما برای نحوه تشخیص کمک می کند. اگر مقداری از عسل را در آب سرد بریزید حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و به سرعت حل نمی‌شود. این حالت در عسل خالص بوجود می آید و اگر ناخالصی داشته باشد در هنگام ریخته شدن در آب از هم می پاشد و یا دارای مقدار زیادی آب است.
  • برای تشخیص عسل ارگانیک شیشه عسل را برگردانید سرعت بالا و پایین رفتن عسل و تشکیل حباب و کش آمدن عسل برای تشخیص استفاده می شود.

عسل طبیعی اصل

ترکیبات عسل ارگانیک

همانگونه که در بالا گفته شد زنبور عسل برای تولید عسل از شهد گل ها تغدیه می کند و در مسیر بازگشت به کندو با وجود آنزیم های که در بدنش دارد تغییراتی در ترکیب شهد گل به وجود می آورد تا در نهایت عسل طبیعی اصل حاصل شود.

جالب است بدانید که شهد گل ها حاوی قندها ی مختلفی که غالب این قندها سه نوع قند ساکاروز ،فروکتوز و گلوکوز است تشکیل می دهند.ترکیب اولیه شهد گل حاوی مقدار زیادی ساکاروز است (در حدود ۵۰-۶۰ درصد) که زنبور با استفاده از آنزیم اینورتاز آن‌ را به ۲ قند ساده فروکتوز و گلوکوز تبدیل می‌کند. البته که زنبور نمی‌تواند تمامی ساکاروز را به فروکتوز و گلوکوز تبدیل کند و عسل طبیعی همیشه حاوی مقادیری ساکاروز نیز هست. در انتها با فرآوری که زنبور روی شهد گل‌ها انجام می‌دهد، عسلی تشکیل می‌شود که حاوی ۸۰-۸۵ درصد قند و ۱۵-۲۰ درصد آب است.

بیشتر بخوانید
عسل برای مقابله و پیشگیری از کرونا

عسل طبیعی اصل جمع بندی

حالا که با ترکیبات تشکیل دهنده عسل و نحوه تولید آن توسط زنبور آشنا شدید. باید بدانید که تنها راه اصولی و درست برای تشخیص عسل طبیعی اصل به وسیله آزمایشگاه می باشد. زیرا نمی توان به طریقه چشیدن و یا دیدن عسل میزان ساکاروز و پرولین عسل را متوجه شد و فقط به وسیله روش های آزمایشگاهی می توان آن ها را اندازه گرفت. حتماً برای خرید عسل طبیعی به فروشگاه محصولات غذایی ارگانیک مراجعه نمایید و از فروشنده برگه آزمایش عسل را تحویل بگیرید و مورد بررسی قرار دهید.

ژل رویال

250,000 تومان400,000 تومان
ویژگی های محصول: جنس ظرف : پت  حاوی ۱۰ گرم ژل رویال ایرانی شرایط نگهداری ژل رویال خام: در دمای زیر صفر و در فریزر نگهداری شود. برای ارسال به شهرستان باید با عسل ترکیب شود و ارسال شود.  

عسل آویشن دریاچه تار

300,000 تومان600,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 3.6٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: دریاچه تار دماوند وزن: 500-1000 گرم    

عسل چهل گیاه کوهی

250,000 تومان
ویژگی های محصول: جنس ظرف: شیشه محل کندو: زاگرس مرکزی با احتمال رس بستن وزن: 500 گرم  

عسل صخره ای

200,000 تومان
میزان ساکارز: 2.7% جنس ظرف: شیشه محل برداشت: کردستان وزن: 500 گرم

عسل گشنیز

200,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: زیر 3٪ جنس ظرف: شیشه وزن: 500 گرم  

عسل کنار

185,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 7٪ جنس ظرف: شیشه وزن: 500گرم  

عسل گون

180,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز:3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: زاگرس وزن: 500 گرم

عسل رس

150,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 2٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: کندوان وزن: 500 گرم    

عسل یونجه

150,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: اصفهان وزن: 500 گرم  

معجون گرده عسل

220,000 تومان
ویژگی های محصول: انرژی زا و مقوی ترکیبات: عسل صخره ای و گرده گل وزن: 500 گرم  

عسل نگین

125,000 تومان
ویژگی های محصول: نوع: چهل گیاه میزان ساکاروز: 2 جنس ظرف: شیشه محل کندو: خوانسار وزن: 500 گرم

عسل الماس

125,000 تومان
ویژگی های محصول: نوع: چهل گیاه میزان ساکاروز: 2 جنس ظرف: شیشه محل کندو: کندوان تبریز وزن: 500 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *