عسل

عسل چهل گیاه پرخاصیت

خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه از ترکیب چندین گل و گیاه تشکیل می شود. به این ترتیب این نوع عسل از انواع گل و با طعم خاص تهیه می شود که با ذائقه  اکثر افراد همخوانی دارد و طعم و بوی آن مورد پسند عموم می باشد. خواص عسل چهل گیاه برای سلامت و درمان بیماری ها سبب شده که استقبال از این نوع عسل در میان تنوع عسل ها بیشتر باشد. خواص عسل طبیعی چهل گیاه زبانزد است و برای سلامت بدن و بیماری های مختلف بسیار پر کاربرد است. در کشور ایران به عنوان کشوری که سرشار از گیاهان دارویی مفید است، در جهان شناخته شده است.داشتن این نوع از عسل نعمت الهی محسوب می شود.

نکته : رنگ عسل چهل گیاه مانند دیگر عسل ها است به صورت شفاف و طبیعی ولی زمان برداشت آن بیشتر در فصل بهار و تابستان است.

خواص عسل چهل گیاه

خواص عسل چهل گیاه ارگانیک

کمک به دستگاه گوارش

عسل چهل گیاه با جلوگیری از تجمع گازهای آزار دهنده و بهبود زخم های موجود در دستگاه گوارش سبب می شود عملکرد دستگاه گوارش بهتر شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل چهل گیاه در تقویت سیستم ایمنی نیز تاثیرگذار است و باعث افزایش سلول های ایمنی نظیر مونوسیت ها و ماکروفاژها می شود.

جلوگیری از بیماری های مزمن

از دیگر خواص عسل چهل گیاه به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد یک عامل محافظتی از سلول های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و در نتیجه جلوگیری از بیماری های مزمن به ویژه بیماری های قلبی سرطان و سکته های مغزی است.

سلامت قلب، کاهش چربی و فشار خون

مصرف این نوع از عسل طبیعی در کاهش فشار و چربی خون نقش موثری دارد به ویژه ترکیبات فلاونوئیدی آن باعث حفاظت از سلول های قلب در برابر آسیب های رادیکال آزاد می گردد. همچنین مصرف این عسل سبب افزایش جریان خون و جلوگیری از تشکیل لخته در عروق خونی می‌شود.

بهبود سریع تر زخم ها

از دیگر خواص عسل ارگانیک کمک به بهبود زخم ها است. چرا که این عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی از رشد میکروارگانیسم ها بر روی زخم ها جلوگیری کرده و قدرت ترمیم کنندگی دارد تا زخم هر چه زودتر درمان شود.

خواص عسل چهل گیاه

نحوه مصرف این عسل

این عسل به خاطر آنزیم های زیاد و غلظت شهد ممکن است مزه غلیظ و سنگینی داشته باشد. که اگر افراد آن را به صورت خالص مصرف کنند دل را بزند. بهترین حالت آن به این شکل است که دو یا سه قاشق از عسل طبیعی چهل گیاه را به همراه مقداری آب ولرم و مقداری آب لیمو ترش مخلوط کنید تاخوردن آن برای شما عزیزان لذت بخش گردد.

خرید عسل چهل گیاه

اغلب افراد برای خرید عسل ارگانیک چهل گیاه و تشخیص اینکه اصل است یا تقلبی دچار مشکل هستند. چرا که از روی ظاهر عسل نمی توان تشخیص داد. اما عسل طبیعی چهل گیاه به دلیل طعم و مزه متفاوتی که دارد به دلیل شرایطی که از مناطق مختلف و ترکیب شدن مزه شهد ها فرق می کند. البته که قیمت این عسل با توجه به برند و کیفیت و عطر و طعم تغییر می کند. اما توصیه می شود که حتما از فروشگاه های معتبری چون شکپوی که حافظ سلامت شما می باشد خرید کنید.

بیشتر بخوانید
فواید گرده گل را بدانید
عسل چهل گیاه
جمع بندی

خواص عسل چهل گیاه بسیار است و برای درمان بیماری های دیابتی نیز توصیه می شود. اما به میزان مصرف آن نیز دقت داشته باشید از آن جایی که انواع مواد معدنی و ویتامین ها در عسل چهل گیاه وجود دارد. می توانید برای درمان بیماری های مختلف مفید باشد و به درمان بیماری های عفونی و نیز تقویت بدن افراد کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *