عسل

فواید بی نظیر عسل آویشن

عسل آویشن از دسته عسل های طبیعی معروف و درمانی کشور به حساب می آید. که منظور از عسل آویشن محصولی است که زنبور عسل برای تولید آن بیشترین شهدی که جمع آوری کرده است مربوط به گیاه آویشن بوده است. این عسل از محصولات طبیعی شکپوی که تهیه شده از منطقه دریاچه تار دماوند می باشد. بیشتر پوشش گیاهی دریاچه تار و اطراف آن را گیاه آویشن تشکیل داده است، به همین دلیل، زنبور عموما از این گیاه شهد می نوشد. خواص عسل آویشن می تواند به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آن باشد.

زمان برداشت عسل آویشن بستگی به منطقه ای دارد که این گیاه در آن قرار دارد. چون به گل نشستن این گیاه در مناطق مختلف متفاوت است.

خواص عسل آویشن

بهبود سریع زخم

عسل به خاطر داشتن آنتی باکتریال و قند بالا و نیز حالت اسیدی در درمان سریع تر زخم ها نقش موثری دارد. عسل طبیعی می تواند به جلوگیری از خونریزی زخم کمک کند.

درمان گلودرد و سرفه

عسل دارای بافتی نرم است و به بهبود سرفه کمک می کند. هنگامی که با چای گرم ترکیب می شود به خاطر ترکیب اکسپکتورانت ملایم آن شما را از بی حالی در می آورد. عسل را می توانید با لیمو به دلیل ویتامین c  که دارد مصرف کنید تا اثرات چند برابری را مشاهده نمایید.

مفید برای التهاب معده

مصرف عسل ارگانیک می تواند میزان ترشح اسید معده را کنترل کند و در بهبود ریفلاکس معده موثر باشد. مصرف یک قاشق چای خوری بعد از غذای اصلی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند. البته برای نتیجه گرفتن لازم است که این کار به صورت مداوم انجام دهید.

سرشار از آنتی اکسیدان

هر چقدر که رنگ عسل تیره تر باشد محتویات آنتی اکسیدانی آن بیشتر است. از خواص عسل آویشن که حاوی آنتی اکسیدان پلی فنول به طور خاص فلانوئید و نیز کارتنوئید است. که از سلول در مقابل اکسایش محافظت می کند و به جلوگیری از بیماری های مانند سرطان ،دیابت ، بیماری های قلبی کمک فراوانی می کند.

خواص عسل آویشنظاهر عسل آویشن

عسل آویشن یکی از عسل‌های معروف و پرطرفدار در بین ایرانیان است. که همانطور که از نام آن پیداست از گل‌های گیاه آویشن به دست می‌آید. عده‌ای علت محبوبیت این عسل را طعم آن و بعضی دیگر خواص عسل آویشن که درمانی است می‌دانند.
این عسل به طور معمول به رنگ عقیق قرمز است. اما با توجه به گل های غالب استفاده شده رنگ آن تغییر پیدا می کند. عسل آویشن دارای رایحه شدیدی است و شیرینی متوسط با طعم و مزه ای ماندگار دارد. میزان گلوکز عسل آویشن در حد متوسطی قرار دارد به همین دلیل سرعت رس بستن یا همان شکرک زدن نیز در این عسل متوسط است.

طبع این عسل

طبع عسل بر طبق نوع تغذیه ای که زنبور ها از گل دارند متفاوت می باشد. بر این اساس انواع عسل ها بر دو نوع طبع گرم و طبع سرد تقسیم می شوند. عسل آویشن جز عسل های طبع گرم به حساب می آیند. افرادی که مزاج سرد دارند توصیه می شود از عسل های طبع گرم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید
عسل برای مقابله و پیشگیری از کرونا
خواص عسل آویشن
قیمت و خرید عسل طبیعی

تعرفه و قیمت ثابتی برای عسل وجود ندارد چرا که قیمت این محصول بر اساس طبیعی بودن تعیین می گردد. عسل آویشن به عنوان ماده غذایی ارزشمند و درمانی شناخته می شود . به همین خاطر توصیه همیشگی مجموعه شکپوی که محصولات غذایی خصوصاً عسل ارگانیک تهیه کنید. چرا که هم از لحاظ کیفیت مطمئن تر است و هم قیمت مناسب تری نیز دارد.

ژل رویال

250,000 تومان400,000 تومان
ویژگی های محصول: جنس ظرف : پت  حاوی ۱۰ گرم ژل رویال ایرانی شرایط نگهداری ژل رویال خام: در دمای زیر صفر و در فریزر نگهداری شود. برای ارسال به شهرستان باید با عسل ترکیب شود و ارسال شود.  

عسل آویشن دریاچه تار

300,000 تومان600,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 3.6٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: دریاچه تار دماوند وزن: 500-1000 گرم    

عسل چهل گیاه کوهی

250,000 تومان
ویژگی های محصول: جنس ظرف: شیشه محل کندو: زاگرس مرکزی با احتمال رس بستن وزن: 500 گرم  

عسل صخره ای

200,000 تومان
میزان ساکارز: 2.7% جنس ظرف: شیشه محل برداشت: کردستان وزن: 500 گرم

عسل گشنیز

200,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: زیر 3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: چهارمحال و بختیاری وزن: 500 گرم  

عسل کنار

185,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: بوشهر وزن: 500گرم  

عسل گون

180,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز:3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: زاگرس وزن: 500 گرم

عسل رس

150,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 2٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: کندوان وزن: 500 گرم    

عسل یونجه

150,000 تومان
ویژگی های محصول: میزان ساکاروز: 3٪ جنس ظرف: شیشه محل کندو: اصفهان وزن: 500 گرم  

معجون گرده عسل

220,000 تومان
ویژگی های محصول: انرژی زا و مقوی ترکیبات: عسل صخره ای و گرده گل وزن: 500 گرم  

عسل نگین

125,000 تومان
ویژگی های محصول: نوع: چهل گیاه میزان ساکاروز: 2 جنس ظرف: شیشه محل کندو: خوانسار وزن: 500 گرم

عسل الماس

125,000 تومان
ویژگی های محصول: نوع: چهل گیاه میزان ساکاروز: 2 جنس ظرف: شیشه محل کندو: کندوان تبریز وزن: 500 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *