عسل

فواید بی نظیر عسل برای پوست

عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست در چند سال اخیر مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته که برای پاک کردن و تقویت پوست از آن استفاده می کنند. عسل با خواص باور نکردنی که دارد می تواند برای داشتن پوستی زیبا به شما کمک کند. به شکلی که از گذشته دور، عسل بخش مهمی از تغذیه روزانه انسان ها بوده است. کاملا درست است که برای اهداف آشپزی و درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما شهرت و اعتبار عسل برای سلامتی کلی بدن، به دست آمده است.

ترکیبات عسل طبیعی که حاوی گلوکز، کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای آمینه، فروکتوز، آنزیم، پتاسیم، منیزیم، سولفور، آهن، کلسیم، سدیم، فسفات، انواع ویتامین B، ویتامین C، فلاونوئید و آلکالوئید است. این مواد مغذی برای درمان آکنه و عفونت های پوستی، رفع خستگی پوست، تغذیه پوست، حفظ آب پوست، نرم و مرطوب کردن پوست، و بسیاری دیگر از مشکلات پوستی مفید بوده است و امروز از آن بهره می برند.

عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست

پاک کننده قوی

عسل می تواند برای تمیز کردن منافذ و از بین بردن جوش ها استفاده شود. چرا که خاصیت آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد، به همین خاطر باعث از بین بردن خاک منافذ پوست شما می شود. پس از آن هیدراته و منافذ پوست شما را روشن و تمیز می کند.

التیام زخم های پوستی

عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است که نه تنها پوست شما را نرم و سالم نگه می دارد، بلکه باعث می شود که زخم ها نیز بهبود پیدا کنند. این ماده با کم کردن میزان التهاب و با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی باعث تسریع ترمیم پوست خواهد شد.

درمان سوختگی

عسل یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان سوختگی است. عسل با كاهش التهاب به ترمیم  بافت های آسیب دیده کمک می کند. این چیزی است که باعث می شود عسل یک درمان شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی و سایر سوختگی ها باشد.

شفاف کننده طبیعی

استفاده از روش های پرهزینه لایه برداری مصنوعی اغلب باعث می شود که پوست شما تحریک و قرمز شود. عسل با از بین بردن سلول های مرده پوست، باعث روشن شدن پوست شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید
معرفی انواع عسل طبیعی
از بین برنده چین و چروک

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عسل به کنترل چروک ها و خطوط ریز در صورت کمک می کنند. قرار دادن عسل روی صورت به عنوان یک ماسک خانگی به افزایش کشیدگی پوست شما کمک خواهد کرد، بنابراین جوان تر و زیبا تر به نظر می رسید.

نکته : یکی از راه های که با استفاده از عسل می توانید به پوست خود کمک کنید این است که آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا یک ماسک صورت مناسب داشته باشید.

نحوه استفاده 

عسل بسیار مرطوب کننده و آرام بخش است، به همین خاطر به شفافیت پوست کمک می کند. یکی از ساده ترین روش های به کار بردن عسل ارگانیک استفاده از آن به عنوان ماسک است. عسل ارگانیک می تواند منافذ پوست را از بین ببرد، در حالی که همزمان می تواند برای پوست خشک خاصیت آبرسانی داشته باشد. یک لایه نازک از عسل را روی پوست کمی مرطوب با استفاده از یک حرکت دایره ای ماساژ دهید. بگذارید عسل حدود نیم ساعت روی پوست بماند، سپس با آب گرم پوست را شست و شو بدهید. بعد از شستشوی پوست، لطافت و شفافیت آن احساس می شود. فرآیند منحصر به فردی که عسل روی پوست ایجاد می کند، برای استفاده های آرایشی مثل پاکسازی، بسیار مفید است؛ اگر دچار ضعف یا اگزما هستید، عسل در بهبود التهاب، درمان زخم ها و از بین بردن عفونت بسیار موثر است.

کلام آخر 

با خرید عسل ارگانیک و مطمئن که باید از فروشگاه معتبری مانند شکپوی تهیه نمایید دیگر نگرانی از جهت اصل و تقلبی بودن عسل ندارید و می توانید با خیال اسوده از ان برای پوست خود استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *