عسل

فواید گرده گل را بدانید

گرده گل

فواید گرده گل، بسیار متنوع و جالب است که در این مقاله با گرده گل، خواص این ماده، ترکیبات و نحوه مصرف آن آشنا می شویم .
گرده گل دانه های خیلی کوچکی هستند که در آخر پرچم گل ها قرار می گیرند و از عوامل بارور شدن گیاهان به شمار می آیند. گرده گل توسط زنبور عسل جمع می شود و از کامل ترین خوراکی های طبیعی به شمار می رود. اکثر مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را دارا می باشد. از جمله فواید گرده گل که سرشار از پروتئین ویتامین ها و اسید فولیک است .

گرده گل

ترکیبات گرده گل

ترکیبات گرده گل با در نظر گرفتن عواملی مانند : منشا گیاهی، مکان جغرافیایی و نژاد زنبور متفاوت است. جدیداٌ گروه وسیعی از فرآورده های زنبور عسل به صورت حبه ای، قرص، آبنبات چوبی تولید شده به دلیل اینکه فواید گرده گل برای سلامت انسان بی شمار است.

ترکیبات

  • 23 درصد پروتئین
  • 7 درصد مواد معدنی
  • 30 درصد کربوهیدارت
  • 26 درصد قند
  • 7 درصد ویتامین ها بخصوص ویتامین ب کمپلکس
  • 2 درصد ترکیبات فنولیک

فواید گرده گل

سیستم تنفسی

گرده گل دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان که اثرات ضد التهابی روی بافت های ریه دارد باعث جلوگیری از حملات آسمی می گردد.

انرژی زایی

مقدار زیاد، مواد مغذی موجود در گرده گل آن را به یک انرژی زای قوی تبدیل نموده.

تقویت سیستم ایمنی 

گرده گل دارای خواص  آنتی بیوتیکی است به محافظت از بدن در مقابل ویروس ها کمک می کند. از دیگر فواید گرده گل برای فلور روده است که تقویت سیستم ایمنی را به ارمغان می آورد.

نرم کننده پوست

اسیدهای آمینه و ویتامین ها از پوست محافظت می کنند. به همین دلیل گرده گل برای درمان التهاب ها و سوزش های پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد و به بازسازی سلول ها کمک می نمایید.

سیستم گوارشی

پروتئین ها و ویتامین های گرده گل  دارای آنزیم های است که می توانند در جریان گوارش مفید واقع گردند.

کمک به نارسایی نازایی 

گرده گل می تواند تحریک کننده و بازگرداننده عملکرد تخمدان باشد به این خاطر برای کمک به تسریع بارداری استفاده می شود.

درمان اعتیاد

از آنجایی که، گرده گل هوس ها و انگیزش های ناگهانی را سرکوب می کند برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مفید واقع می گردد.

بهبود آلرژی ها

یکی دیگر از فواید گرده گل کاهش هیستامین موجود در بدن می باشد که یاعث کم شدن حساسیت ها و آلرژی ها می شود.

بیشتر بخوانید
کنترل و تنظیم فشار بالا با عسل طبیعی

کمک به پروستات 

مردان مبتلا به التهاب های خوش خیم پروستات و انگیزش های مکرر ادراری می توانند با استفاده از گرده گل درد های خود را تسکین دهند.

درمان دیابت

متخصصان علم پزشکی تشخیص دادند که، گرده گل برای درمان علائم دیابت موثر است به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی که مانند پلی سیلین است و قادر به جلوگیر ی از رشد میکرو ارگانیسم ها می باشد.

تقویت سیستم قلبی عروقی

گرده گل دارای مقدار زیادی روتن است که به تقویت عروق خونی و مشکلات گردش خون و تنظیم کلسترول کمک می کند. قدرت بالای ضد انعقادی آن باعث جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی می گردد.

گرده گل

معایب گرده گل

با در نظر گرفتن فواید گرده گل که در بالا ذکر کرده ایم به طور تقریبی فاقد ضرر برای بدن است. به جز چند مورد خاص، افرادی که سابقه حساسیت به گیاهان طبیعی یا حساسیت فصلی دارند بهتر است با پزشک خود مشورت نمایند. علاوه بر آنها، افراد مبتلا به آسم و تنگی نفس نباید گرده گل را خود سرانه مصرف کنند.
به طور کلی اشخاصی می توانند گرده گل را مصرف کنند که مشکلی مرتبط با خواص دارویی این ماده نداشته باشند. و یا بدن آن ها به مواد غذایی اضافی یا مکمل ها واکنش نشان ندهد.

نحوه مصرف

برای طریقه مصرف گرده گل دستور خاصی نمی توان ذکر کرد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می توانید مصرف نمایید. در اینجا به چند روش ساده می توان اشاره کرد: به همراه عسل ارگانیک، مخلوط کردن با ماست یا پنیر، به شکل پودری و حل کردن در آبمیوه ها و نوشیدنی ها یا به عنوان چاشنی سالادها میل فرمایید.

گرده گل

قیمت و هزینه

در محصولات غذایی ارگانیک شکپوی تلاش شده که گرده گل با خواص بی نظیری که دارد تهیه و بسته بندی و به بازار عرضه شود. علاوه بر این، کیفیت عالی و قیمت مناسب برای مصرف کننده مورد توجه بوده است.
می توانید گرده گل را تهیه کرده و به عنوان دارو برای درمان بیماری ها استفاده نمایید. نکته آخر اینکه جهت خرید گرده گل با مشاوران ما در ارتباط باشید تا به طور کامل از فواید گرده گل و نحوه مصرف آن آگاه گردید.

شکپوی، ضامن سلامت خانواده شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *