عسل

خواص عسل طبیعی برای پوست

خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی دارای ترکیبات و عناصر شفابخشی است که می تواند به سلامت پوست و موی شما کمک شایانی نماید. عسل های کارخانه ای به علت فرآوری شدن یا همان پاستوریزه بودن برخی خواص خود را از دست می دهند ، لذا عسل های ارگانیک انتخاب مناسبی برای حفظ شدن خواص شگفت انگیز آن می باشند.
در این مطلب سعی داریم ترکیبات این ماده جادویی را بررسی نموده و خواص عسل برای پوست و مو را بیان نماییم. شکپوی را همراهی بفرمایید.

مواد مغذی عسل شامل موارد زیر می باشند:

  • مواد معدنی نظیر منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفات
  • ویتامین ها نظیر B1 ، B2 ، B3، B6 ، B5 و C
  • روی ، ید ، مس به میزان کم
  • قندها نظیر گلوکز ، فروکتوز
  • اسیدهای آمینه

خواص عسل برای پوست و مو

امروزه از عسل در ساخت کرم ها و ماسک ها بهره گرفته می شود. عسل طبیعی حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان های قوی است که فواید آن (خواص عسل برای پوست و مو) بارها توسط محققان به اثبات رسیده است. این ماده ارزشمند علاوه بر خواص غذایی و درمانی که برای کلیه افراد اعم از خانم یا آقا با هر گروه سنی دارد ، از قدیمی ترین مواد طبیعی موثر برای سلامتی پوست می باشد.

راز شادابی و طراوت پوست شما یک فرمولاسیون ساده است. استفاده از عسل ارگانیک!

عسل طبیعی یک مرطوب کننده است!

یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت می شود ، دهیدراته شدن یا از دست دادن رطوبت پوست می باشد. پوست خشک باعث ایجاد احساس ناخوشایندی شده و در فصل های سرد سال موجب بروز اگزمای پوستی (قرمز و ملتهب شدن) می گردد.
آلودگی های محیطی که در دنیای صنعتی کنونی به وفور یافت می شوند و می توانندسبب  به وجود آمدن بیماری های مختلف پوستی شوند ، از دیگر پارامترهایی است که پوست و موی شما را خشک و شکننده می کند.
ماندن در زیر آفتاب در ساعات طولانی و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه ماورابنفش خورشید، مصرف بی رویه لوازم آرایشی و یا استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت و ارزان قیمت ، موجب کاهش تولید کلاژن در پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک می شود.

عسل طبیعی یک آب رسان قوی برای پوست محسوب می شود. عسل با متعادل نگه داشتن PH ، از پوست صورت محافظت می نماید. این وظیفه بر عهده هیدروکسی موجود در عسل ارگانیک می باشد که رطوبت را در لایه های عمیق تر پوست حفظ نموده و از دست رفتن آن توسط عوامل بیرونی جلوگیری می نماید.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت :

عسل ارگانیک به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان قوی ، تحریک کننده کلاژن سازی، رطوبت بخش پوست و تأمین کننده مواد مغذی مورد نیاز پوست صورت ، می تواند به عنوان یک گزینه عالی برای پیشگیری و یا رفع چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بدانید : ترکیب عسل و شکر به عنوان یک اسکراب طبیعی می تواند باعث ریزش پوسته در لب های خشک و آسیب دیده گردد. رطوبت را به آن بازگرداند و نرمی و لطافت را به آن ببخشد.

عسل طبیعی یک پاک کننده منافذ صورت است!

پاکسازی منافذ صورت به کمک دستگاه ها و یا مواد شیمیایی به یک شغل پردرآمد مبدل شده و افراد زیادی را به سمت خود سوق داده است. بهتر است از مواد طبیعی بهره گرفته و در صورت وجود موارد خاص به استفاده از این روش ها روی آورید. این خوراکی شیرین خوشمزه یکی از پاک کننده های قدرتمند است که پوست را از شر سلول های مرده نجات می دهد. عسل طبیعی حاوی آنزیم ها و پروبیوتیک هایی است که به پاکسازی پوست کمک می نماید.

بیشتر بخوانید
فواید بی نظیر عسل آویشن

خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی یک ترمیم کننده زخم است!

در گذشته های دور از عسل ضماد تهیه می کردند و آن را بر روی زخم ها می گذاشتند. خاصیت آنتی باکتریال بودن عسل ، از عفونت جلوگیری نموده ، قارچ ها و باکتری های سطحی زخم را از بین می برد و مواد مغذی آن باعث بهبود زخم می شود.

خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی یک کلاژن ساز است!

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان است و حدود یک سوم از ترکیب پروتئینی موجود در بدن انسان را تشکیل می دهد. کلاژن یکی از بلوک های اصلی سازنده پوست، عضلات، استخوان ها، تاندون ها و رباط ها محسوب می شود. استفاده از عسل خام می تواند به کلاژن سازی پوست در سنین بالاتر که ساخت این ماده در بدن کمتر می شود ، کمک نماید.

خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی یک نرم کننده است!

عسل خاصیت نرم کنندگی و از بین بردن زبری پوست را دارد. این عملکرد از همان خاصیت آبرسانی ناشی می شود که می تواند پوست را لطیف و نرم نماید. در بسیاری از کرم های نرم کننده دست ، پا و صورت نام این ماده با ارزش دیده می شود.

خواص عسل برای پوست

عسل طبیعی یک ضد آکنه است!

جوش صورت بر اثر عوامل مختلفی همچون بلوغ جنسی ، عدم تعادل هورمونی ، افزایش ترشح غدد چربی ساز و آلوده شدن لایه های سطحی پوست توسط باکتری ها می تواند ایجاد گردد.
این کوچولوی مزاحم دردسرهای زیادی را خصوصاً برای خانم ها به وجود می آید.
برای خلاص شدن از شر آکنه ها ، عسل طبیعی با دارا بودن خواص آنتی باکتریایی می تواند راه حل مناسبی برای درمان آن ها باشد.
البته عده ای بر این باورند که عسل به دلیل طبع گرمی که دارد خود می تواند عامل جوش صورت باشد ، لذا بهتر است با شناخت از طبع بدن خود و شناسایی عامل ایجاد کننده جوش ، این ماده طبیعی را مصرف نمایید.

عسل طبیعی یک لایه بردار است!

آنتی اکسیدان ها با جلوگیری از فعالیت رادیکال های آزاد از بروز لک های پوستی ممانعت به عمل می آورند. ویتامین C موجود در لیمو تازه که خود یک آنتی اکسیدان است در ترکیب با عسل می تواند به یک ماسک لایه بردار شگفت انگیز تبدیل گردد.

توجه : هر ماده ای هر چقدر هم مفید ولی ممکن است برای تعداد معدودی از افراد حساسیت ایجاد نماید. بعد از ساخت ماسک های خانگی با عسل حتماً آن را بر روی قسمتی از دست خود تست کنید و سپس بر روی صورت خود قرار دهید. در صورت بروز علائم آلرژیک مانند قرمزی ، سوزش ، خارش یا … از مصرف آن خودداری نمایید.

خرید محصولات غذایی ارگانیک

در هنگام خرید عسل دقت های لازم را به عمل آورید ، زیرا عسل های مصنوعی و صنعتی تأثیری را که از آن برای سلامت پوست خود انتظار دارید ، نخواهند داشت.

محصولات غذایی ارگانیک شکپوی راهی آسان برای دسترسی به مواد غذایی سالم و طبیعی می باشد.

قیمت های مناسب و برگه تأییدیه آزمایشگاه بر کیفیت عسل های طبیعی این واحد ، می تواند پاسخ اعتماد شما به مجموعه شکپوی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *