عسل

پیشگیری و درمان بیماری های گوارشی با مصرف عسل ارگانیک

خواص عسل برای معده

بی شک بیماری های گوارشی از رایج ترین مشکلاتی است که عموم مردم را درگیر خود نموده است. جملاتی از قبیل معده ام می سوزد یا غذا انگار در گلویم گیر کرده است یا شکمم ورم کرده را زیاد می شنویم. ممکن است خود شما نیز به این معضل دچار باشید.
داروهای شیمیایی زیادی برای تسکین بیماری های گوارشی وجود دارند ولی استفاده از مواد غذایی طبیعی و گیاهی قطعاً چاره بهتری می باشند!
در طب سنتی از عسل به عنوان داروی معده یاد می کنند. اگر به دنبال یک راه درمان خانگی برای رفع مشکلات معده خود هستید ، از عسل طبیعی و ارگانیک غافل نشوید! این نکته لازم به ذکر است که به طور قطع عسل های طبیعی و خام سودمند واقع خواهند شد نه عسل های صنعتی یا فرآوری شده! در مطلب ذیل به بررسی خواص عسل ارگانیک برای معده و تأثیرات شگفت انگیز آن می پردازیم.

خواص عسل طبیعی برای معده

عسل با خاصیت ضد التهابی و درمانی که دارد ، یکی از بهترین داروهای غیرشیمیایی برای رفع مشکلات معده محسوب می‌شود.

  • عسل طبیعی دارای خواص ضد میکروبی ، ضد باکتریایی است و یک التیام بخش و تسکین دهنده بی نظیر برای معده به شمار می آید.
  • عسل طبیعی خاصیت پروبیوتیک دارد و باعث هضم بهتر غذا می شود.
  • عسل طبیعی حاوی انواع آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها خاصیت ضدسرطانی داشته و از معده در برابر بروز مشکلات این چنینی محافظت می نمایند.
  • سیستم ایمنی و مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری ها بالا برده و مانع بزرگی برای ابتلا به آن ها می باشد.

بررسی خواص شگفت انگیز عسل طبیعی و ارگانیک بر روی بیماری های گوارشی

1- عسل حاوی متیل گلی اکسال است که به آن خاصیت ضد باکتریایی می بخشد. این ماده با کنترل رشد هلیکوباکتر از عفونت معده جلوگیری می نماید.

2- اسیدهای آلی که در عسل طبیعی وجود دارد ، بر روی باکتری های دستگاه گوارش اثر گذاشته و از نفخ معده ممانعت به عمل می آورد.

3- عسل طبیعی تسکین دهنده و آرامش بخش معده می باشد لذا باعث کاهش درد در معده می گردد.

3- عسل طبیعی به دلیل ملین بودن یبوست را برطرف نموده و در عین حال به بهبود اسهال نیز کمک می کند ، چون روند حرکتی عسل در روده آهسته تر از شکرهای معمولی می باشد.

4- آنزیم های موجود در عسل طبیعی در فرآیند هضم غذا ، خصوصاً به تجزیه کربوهیدرات ها کمک شایانی می نماید.

خواص عسل برای معده

تفاوت بین شکر و قند با عسل طبیعی در چیست؟

اگر ویژگی شیرین کنندگی مدنظر باشد ، همه این محصولات چنین کارایی را خواهند داشت ولی تفاوت بارز آن ها به آنزیم های فعال عسل خام برمی گردد که نه تنها موجب می شود تا عسل مثل قند و شکر مضر نباشد ، بلکه به آن خاصیت درمانی نیز می بخشد.
از جمله این آنزیم ها می توان به کاتالاز ، اینورتاز ، دیاستاز و گلوکزاکسیداز اشاره نمود. میزان آنزیم ها به غلظت شهد جمع آوری شده و سن و سال زنبورها بستگی دارد.

خواص عسل برای معده

پیشگیری از ابتلا به زخم معده با مصرف عسل طبیعی

مهم ترین علت ابتلا به زخم معده می تواند ناشی از استرس هایی باشد که در زندگی روزمره فرد را درگیر خود ساخته است. برخی از محققان عوامل ژنتیکی را نیز موثر بر ابتلا به این بیماری می دانند.
به هرحال اگر فردی هستید که زود عصبانی می شوید یا دائماً دچار اضطراب هستید ، مستعد ابتلا به زخم معده خواهید بود. لذا قبل از درمان بهتر است که از آن پیشگیری کنید. استفاده از عسل طبیعی با توجه به خواص ذکر شده یکی از بهترین راه حل های جلوگیری کردن از دچار شدن به این عارضه می باشد.
توصیه می شود ، هر روز قبل از وعده های غذایی عسل مصرف شود تا با پوشش دهی جداره های معده ، آن را مقاوم سازد و اسید معده را متعادل نماید.

بیشتر بخوانید
ظرف نگهداری عسل

خواص عسل برای معده

بهبود رفلاکس اسید معده با مصرف عسل طبیعی

رفلاکس یا همان برگشت اسید معده از شایع ترین بیماری هایی است که اغلب افراد به آن دچار هستند. علت ابتلا در عدم استفاده مواد غذایی سالم می باشد. فست فودها ، غذاهای خیلی چرب یا ترش ، کشیدن سیگار ، مصرف الکل و پُرخوری می توانند از عواملی باشند که معده را تحریک کرده تا اسید بیشتری تولید کند و این اسید اضافی با بازگشت به سمت مری موجب سوزش و یا ایجاد حالت تهوع می گردد.

عسل طبیعی با تأثیر فوق العاده بر دستگاه عصبی ، میزان اسید معده را تا حد زیادی کاهش می دهد. مصرف عسل گون در این عارضه بیشتر توصیه می گردد.

درمان ورم معده با مصرف عسل طبیعی

از دیگر خواص عسل برای معده می توان به خاصیت درمانی بیماری گاستریت یا همان ورم معده اشاره کرد. ورم معده در واقع همان التهاب و فرسایش مخاط معده می باشد که در اثر استفاده بیش از حد از غذاهای پُرچرب و آلوده به وجود می آید که بسیار اذیت کننده است.
با مصرف عسل در ابتدای صبح به صورت ناشتا می توان این مشکل را برطرف نمود. کافی است ، عسل طبیعی را با یک لیوان آب ولرم پیش از صبحانه مصرف کنید. بهتر است تا یک ساعت بعد از میل کردن آن ، خوراکی دیگری را وارد معده تان نکنید.

نابود کردن میکروب های معده با مصرف عسل طبیعی

هلیکوباکتر پیلوری یکی از اصلی ترین باکتری هایی که در دستگاه گوارش رشد می کند و عامل عفونت زایی و ایجاد زخم معده است.
عسل با دارا بودن خواص آنتی باکتریایی از عملکرد این باکتری در معده جلوگیری می نماید. استفاده از عسل آویشن در مورد از بین بردن میکروب ها و باکتری ها تأثیر بیشتری خواهد داشت.

کلام پایانی

حال که با خواص عسل برای معده و تأثیرات مثبت آن آشنا شدید ، شاید زمان رسیده باشد که دست از مصرف داروهای شمیایی و زیان آور برداشته و راه حل درمان بیماری ها را در طبیعت و نعمت هایی که خداوند به ما عطا کرده است ، جستجو نماییم.

عسل ارگانیک شکپوی

اگر به دنبال عسل ارگانیک و طبیعی هستید ، محصولات غذایی ارگانیک شکپوی بهترین گزینه برای خرید عسل طبیعی می باشد.

عسل های شکپوی دارای برگه تأییدیه آزمایشگاهی می باشند ، تا مشتریان عزیزمان خریدی رضایت بخش داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *