محصولات دیگر

خاصیت های شگفت انگیز کنجد سفید

خواص کنجد سفید

این دانه کوچک سفید از مهم ترین و ارزشمند ترین ماده های غذایی محسوب می شود. چرا که خواص کنجد سفید بسیار می باشد. به طور کلی کنجد در سه نوع سفید ،سیاه و قهوه ای وجود دارد. در کشور عزیزمان ایران کنجد سفید به سادگی کشت می شود و به خاطر کشت راحت موارد استفاده بیشتری در غذاها دارد.

خواص کنجد سفید

اکنون زمان آن رسیده که با فواید کنجد سفید بیشتر آشنا شوید تا موارد استفاده و نقش کنجد سفید را در زندگی و سلامت خودتان بیشتر درک کنید.

کمک کننده به فشار خون بالا

کنجد سفید به میزان زیادی منیزیم دارد که این عنصر به کاهش فشار خون کمک می کند. در واقع مواد معدنی و ویتامین های موجود در کنجد سفید سبب تقویت سیستم ایمنی می شود. به علاوه اینکه کنجد سفید شامل ویتامین E  و ترکیبات آنتی اکسیدان است که به بهبود عملکرد عروق ،قلب و فشار خون بالا کمک بسزایی می کند.

ضد سرطان

یکی از راه های مقابله با سرطان ،افزایش ترکیبات آنتی اکسیدان است. مصرف کنجد سفید به افزایش ترکیبات آنتی اکسیدان در بدن کمک فراوانی می کند و باعث کاهش خطر ابتلاء به سرطان می شود.

خواص کنجد سفید مبارزه با استرس

مبارزه با استرس سبب کاهش بیماری های قلبی می شود. بر اساس تحقیقات یکی از خواص کنجد سفید که دارای امگا 3 است به بهبود افسردگی کمک می کند به این خاطر که ترکیبات آن تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز دارد.

سلامت و زیبایی پوست

در واقع کنجد سفید سرشار از انواع ویتامین B  و ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد که با مصرف کنجد پوستی سالم زیبا و درخشان خواهید داشت.

کاهنده کلسترول

دانه های کنجد تقریبا در میان تمام مغزها ،دانه ها ، حبوبات و غلات بیشترین فیتواسترول های کاهنده ی کلسترول را دارا می باشند. فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که از نظر ساختاری به کلسترول شباهت دارند.

تاریچه کنجد

کنجد یکی از کهن ترین دانه های روغنی است که بشر تا کنون شناخته است. گفته می شود که امروزه هزار نوع گیاه کنجد در سراسر دنیا وجود دارد که البته درصد بیشتر آن ها وحشی هستند و قابل برداشت نیستند.

بیشتر بخوانید
خرما، میان وعده عالی

ارش غذایی کنجد سفید

دانه های کنجد حاوی روغن بسیار با ارزشی هستند. به این صورت که این دانه یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری و بعضی از اسیدهای آمینه محسوب می شود. از آنجایی که خواص کنجد سفید بیشمار است این دانه شامل انواع ویتامین ها ،تیامین،نیاسین،فسفر ،آهن ،فیبر،کلسیم ،منیزیم،منگنز، مس و… می باشد که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک بسزایی می کند.

خواص کنجد

موارد استفاده از کنجد در غذاها

کنجد در بعضی از غذاهای کشورهای مدیترانه و خاورمیانه مانند هوموس و باباگانوش وجود دارد. در خیلی از غذاها یا پیش‌ غذاهای آسیایی مانند بادمجان کبابی، خوراک کاری و انواع سس و سالاد کنجد استفاده می‌شود. می توانید دانه های کنجد را به نان های خانگی بدون گلوتن بی افزایید.

خواص کنجد سفید قیمت و خرید کنجد

برخی از محصولات به دلیل نوع کشت و شهر تولید، قیمت متفاوتی دارند. در واقع عوامل متعددی می تواند بر روی قیمت کنجد سفید تاثیرگذار باشد. همانطور که می دانید قیمت هر محصول با کیفیتی، بالا است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که هر چقدر میزان عطر و مزه کنجد سفید قوی تر باشد میزان کیفیت آن نیز بالاتر است. اما به طور معمول کنجدی مرغوب است که عطر و طعم به خصوصی داشته باشد.

در نهایت خرید کنجد سفید کار دشواری نیست و کنجد سفید در هر نوعی خواص شگفت انگیز خود را دارد. با این حال توصیه می شود که محصولات غذایی ارگانیک را از فروشگاه های معتبر خریدار نمایید.

کنجد سفید

210 تومان g
ویژگی های محصول: ممتاز و درجه یک نوع: کنجد سفید
توجه: لطفا وزن محصول را به گرم وارد کنید
مثال: 100 گرم 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *