محصولات دیگر

خواص فوق العاده نبات زعفرانی

خواص نبات زعفرانی

یکی از چاشنی های ارگانیک مورد علاقه ایرانی ها برای صرف چای یا شیرین کردن دمنوش های گیاهی، نبات است. نبات های موجود در کشور در دو رنگ زرد و سفید هستند. که رنگ زرد آن به نبات زعفرانی معروف است. البته در سال های اخیر نبات در رنگ های دیگر نیز وارد بازار شده است. همانطور که می دانید طبع نبات گرم است. از جمله خواص نبات زعفرانی می توان به رفع نفخ گوارش ،دل درد، و مناسب افراد با طبع سرد اشاره نمود.

خواص نبات زعفرانی

نبات نشاط آور ، ضد نفخ ، ملین بسیار قوی است.

برای تپش قلب، درمان تنگی نفس نبات موثر است.

برای تسکین درد کمر، درد پشت، درد ناحیه شکم و پا درد نبات داغ موثر است.

از خواص نبات زعفرانی اینکه برای درد معده و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه ها مفید است.

از فواید نبات رفع خواب آلودگی به خصوص هنگام رانندگی است. بنابراین به رانندگان محترم توصیه می شود در زمان رانندگی از چای نبات استفاده کنند. چرا که استفاده از ترکیب ساده چای نبات برای رفع خستگی و خواب آلودگی بسیار موثر می باشد.

نبات در مقایسه با سایر آبنبات ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی دارد. و ماده اولیه آن ساکارز است که با قند و شکر یکسان است. و نیز طبع نبات به نسبت قند گرم تر است.

از دیگر خواص نبات زعفرانی که برای رفع خستگی های زیاد جسمی و فکری ناشی از کار و فعالیت روزانه زیاد بسیار موثر می باشد. و زمانی که چای نبات ، قهوه شیرین شده با نبات ، شیر نبات و یا هر نوع نوشیدنی گرم دیگر میل کنید آرامش و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.

خواص نبات زعفرانی

انواع مختلف نبات

نبات های چوبی : این نوع از نبات ها از پرکاربردترین و محبوب ترین نبات ها هستند. و بلورهای نبات به دور یک چوب تشکیل می شوند. که به دو شکل چوبی و به شکل نی دار در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید
فواید سمنو برای بدن انسان چیست؟

نبات تخته ای : نبات هایی هستند که در جداره و کف پاتیل تشکیل می شوند و به دلیل غلظت زیاد شیره به شکل تخته در می آیند.

شاخه نبات : بلورهای نبات به دور یک نخ به صورت شاخه ای در آمده اند.

پودر نبات : نباتی که به صورت خاکه یا پودری که دلیل این حد از پودر بودن می توان آن را به جای شکر برای شیرین کردن استفاده نمود.

خواص نبات زعفرانی

خرید نبات زعفرانی اصل

متاسفانه بیشتر نبات های که به رنگ زرد و به اسم زعفرانی در بازار موجود هستن باجوهر زعفران رنگ شده اند که جوهر زعفران ماده ای بسیار خطرناک و سرطان زا است. برای اینکه خرید مطمعن داشته باشید تا خواص نبات زعفرانی را به بدن خودتان برسانید لازم است تا نبات خودتان را از فروشگاه های معتبر مانند شکپوی تهیه نمایید. تا رنگ نبات ناشی از خود زعفران باشد نه جوهر زعفران.

نبات زعفرانی

106,000 تومان128,000 تومان
ویژگی های محصول: خالص و درجه یک نوع: نبات شاخه زعفرانی _ چوب دار محصول: اصفهان وزن: 1000 گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *