محصولات دیگر

برنج عنبر بو

خرید برنج عنبر بو

برنج از دسته حبوبات و غلات است که در وعده های غذایی ایرانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. برنج عنبر بو نسبت به برنج هایی که در شمال کشور برداشت می شود مانند هاشمی و طارم آب کمتری نیاز دارد. این نوع برنج با آب شور و در استان خوزستان کشت می شود. از فواید آن که بسیار سبک است هضم آن بسیار راحت می باشد و معده را اذیت نمی کند. از ویژگی های مهم این برنج که عاری از هرگونه سم و کود شیمیایی می باشد که سبب شده مردم بیشتر به سمت خرید برنج عنبر بو سوق پیدا کنند. این برنج کاهش دهنده فشار خون و به مقدار زیادی دارای فیبر و ویتامین B است. با همه این توضیحات و ویژگی های که این محصول دارد می توان آن را یکی از بهترین نوع برنج دانست.

خرید برنج عنبر بو به دلیل فواید آن

  • برای افراد دارای سوء تغذیه مناسب می باشد.
  • این برنج بسیار سبک بوده و هضم آن آسان تر است و سبب اضافه وزن نمی شود.
  • تحریکات معده و روده را کم می کند.
  • موجب کاهش تری گلیسرید و فشار خون می شود.
  • طبع گرم این برنج برای افراد سرد مزاج بسیار مناسب می باشد.
  • دارای میزان فراوانی از ویتامین های گروه B و E فیبر و مواد معدنی است.
  • در مقایسه با برنج شمال آب کمتری نیاز دارد.
  • تمام مراحل آن به صورت ارگانیک انجام می شود.
  • قیمت آن به نسبت سایر برنج ها مناسب تر است.

نکته : معنی واژه ای عنبر بو یعنی ماده ای خوشبو است. به اضافه اینکه در جنوب ماهی به نام عنبر وجود دارد که درون شکم آن ماده خاکستری رنگ و معطری تولید می شود. به همین خاطر مردم منطقه جنوب این برنج را به دلیل بو مطبوعی که دارد عنبر بو گذاشته اند.

خرید برنج عنبر بو

مشخصات برنج عنبر بو

  1. این برنج عطری و بوی زیادی دارد ضمن اینکه طعم خوب و مورد پسندی دارد.
  2. از نظر ظاهری چاق و قد کوتاه است و بعد از پخت مانند سایر برنج های ایرانی قد نمیکشد.
  3. برخلاف سایر برنج ها دارای طبع گرم می باشد.
  4. به دلیل که قد نمیکشد برای مهمانی ها و مجالس مناسب نیست.
  5. روش پخت آن مانند سایر برنج ها می باشد.

نحوه پخت برنج

بعد اینکه خرید برنج عنبر بو را از فروشگاه معتبر و قابل اعتماد انجام دادید. مرحله پخت آن آغاز می شود روش پخت برنج به طور کلی به دو صورت کته و آبکش می باشد. البته به دلیل اینکه خواص و ویتامین ها برنج حفظ شود بهتر است که به صورت کته تهیه و پخت شود.

مراحل پخت

قبل از پخت به مدت یک ساعت در آب به همراه نمک فراوان بگذارید تا خیس بخورد. برای دم کردن به روش کته لازم است به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج روی آن آب بریزید و با مقداری روغن درون قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید. شعله گاز ابتدا زیاد باشد اما پس از جوش آمدن برنج و خشک شدن آب آن را کم کرده و از شعله پخش کن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برنج عنبر بو به نسبت دیگر برنج های ایرانی به زمان کمتری برای آماده شدن نیاز دارد.

خرید برنج عنبر بو

مانند سایر برنج ها قیمت این برنج در زمان برداشت ارزان تر از فصل چینش قدیمی است. قیمت این برنج نسبت به سایر برنج های ایرانی پایین تر است. البته اینکه خرید شما از فروشگاه معتبر شکپوی که محصولات غذایی ارگانیک را عرضه می کند نشان دهنده این است که به سلامت خودتان و خانواده اهمیت می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *