عسل

معجون بی نظیر شیر و عسل

خواص شیر و عسل

خواص شیر و عسل از زمان گذشته تا به امروز مورد توجه افراد بوده است. طبق تحقیقات پزشکان برای بهبود مشکلات گوراشی،افزایش سطح انرژی، بهبود بیماری های تنفسی و مواردی از این قبیل میل کردن یک لیوان شیر و عسل پیشنهاد می شود. معجون شیر و عسل فواید بسیاری را به بدن می رساند هم شیر به تنهایی خواصی دارد و عسل نیز خواص زیادی برای بدن انسان دارد.

اینکه برای درمان یا بهبود کدام قسمت از بدن می خواهید از این معجون استفاده کنید مهم است. باید از میان انواع عسل ارگانیک بدانید که کدامیک به شما کمک می کند. به طور مثال اگر از این معجون برای رفع معده درد می خواهید استفاده کنید بهتر است از عسل آویشن استفاده شود. یا اگر از شیر و عسل برای تقویت قوای جنسی بهره بگیرید می توانید از عسل کنار استفاده کنید. در این متن قصد داریم به معرفی خواص شیر و عسل بپردازیم.

خواص معجون شیر و عسل

پیشگیری از پوکی استخوان

همانطور که می دانید شیر سرشار از کلسیم مفید برای بدن انسان می باشد. قابل توجه است که عسل نیز ماده ای عالی برای بهبود جذب کلسیم در بدن می باشد. در واقع زمانی که این معجون را میل می کنید هم کلسیم به بدنتان وارد می کنید و هم شرایط جذب کلسیم را بهبود می بخشید.

کاهش استرس و اضطراب

شیر و عسل ترکیب آرامش بخش طبیعی است. این معجون می تواند ذهن شما را آرام کند و با کاهش ضربان قلب به تسکین روحیه شما کمک کند.

انرژی زا و افزایش قوای بدن

از ویژگی های مهم این معجون افزایش سطح انرژی به خصوص اگر در وعده صبحانه میل شود. اگر از شیر باکیفیت در کنار عسل طبیعی استفاده کنید قوای جسمانیتان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کمک به هضم غذا و تقویت سیستم گوراشی

طبق مطالعاتی که پزشکان انجام دادند برای از بین رفتن یبوست و نفخ پیشنهاد می کنند تا از شیر و عسل استفاده کنید. به خاطر خاصیت پروبیوتیک موجود در عسل امکان افزایش باکتری های مفید در سیستم گوارشی افزایش پیدا کرده و همین امر سبب می شود تا هضم غذا بهتر انجام شود.

بیشتر بخوانید
عسل با موم طبیعی مصرف کنید!
بهبود مشکلات تنفسی

از دیگر خواص شیر و عسل برای رفع مشکلات تنفسی در گلو و ریه است. از گذشته به بیماری که گلو درد داشت، شیر و عسل می دادند. امروزه نیز علم ثابت کرده که این معجون خاصیت فراوانی برای مقابله با مشکلات تنفسی دارد.

بهبود کیفیت خواب

این معجون برای درمان بی خوابی بسیار مفید است. عسل یکی از خوراکی های است که آزاد شدن سروتونین در بدن شما را بهبود می بخشد. سروتونین هورمون خوشحالی است که احساس ریلکسی را در زمان خواب القاء می کند.

خواص شیر و عسل

نکاتی در مورد مصرف این معجون

  • رعایت اعتدال در هر امری واجب است. بنابراین در خوردن و استفاده از این نوشیدنی نیز اعتدال را رعایت کنید تا عوارض ناگواری را برای شما پدید نیاورد.
  • بدن برخی از افراد ممکن است در برابر مخلوط شیر و عسل واکنش‌های آلرژیک شدید و ضعیف نشان دهد.
جمع بندی

عسل جایگزین مناسبی برای شیرین کننده‌های مضری نظیر شکر و قند بوده و برای افرادی که به بیماری‌های قندی مبتلا هستن، مفید واقع می‌شود. به خاطر سردی طبع شیر ممکن است بدن برخی افراد در برابر سردی آن واکنش نشان دهد. اضافه کردن عسل به شیر سردی آن را می‌گیرد و مشکلی در بدن ایجاد نمی‌کند. هم چنین عسل به هضم راحت‌تر شیر کمک می‌کند. برای خرید عسل می توانید یه سایت شکپوی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *